Vantar

Vantarna jag sydde till min dotter (tidigare bild) passar precis just nu och är sydda av fleece och jersey. Jag kände att hon behövde vantar som är lite större och tål lite väta med. De här har jag sytt i fleece och pul. Pul är samma material som jag använder i mina tygblöjor så de tår en hel del väta. Tyvärr står de inte emot så mycket slitage, men en som bara är 21 månader sliter ju inte så hårt på vantar. Jag har sytt en del toapappershållare också, men de hann jag inte ta kort på innan jag skickade dem. Det är ganska tungt att vara själv med barnen på veckorna, jobba och vara vaken med liten dotter på nätterna.





Mera från sylan

Mera bilder på det som färdigställdes under söndagen. Först ut är 10 st tygblöjor.



Och sedan en mössa till en liten gullig tjej. Förhoppningsvis så hinner jag lägga in mer bilder i morgon.


Muddbyxor

Tre par muddbyxor har jag sytt. Ett par till lille Isak och två par till en speciell kille. Den lilla byxan är i st 56 och de stora i st 128. Byxorna i st 128 är specialbeställda för att passa just denna kille och mönstren är mina egna. Bilden på de stora byxorna blev jättedålig, men jag har redan packat ner byxorna så det blir ingen ny bild.



Bilden på de små byxorna blev betydligt bättre. Jag kommer att sy muddbyxor till försäljning och priserna finns på min prissida.


Amningsinlägg

Idag har vi haft sylan. Vi var 6 stycken och vi var väldigt flitiga. Jag har en hel del som jag sytt den senaste tiden, en del är redan skickat och jag har glömt att ta kort. De som jag nu har tagit kort på och det som jag ska ta kort på kommer att komma in i bloggen de närmsta dagarna. Först ut  är lite amningsinlägg.


Vantar

Nu har kylan kommit hit till oss också, så barnen behöver vantar. Tvillingarna har fått matchande vantar till sina mössor och min dotter till sin mössa. Dotterns vantar har även små tummar. Alla vantarna är fodrade med fleece.


Muddbyxor

Just nu är det flera par muddbyxor på gång. Första paret som jag visar är min sons. Mönstret är mitt eget och tyget är interlock som jag köpt av en kompis på sjalbarn för ganska länge sedan.



Trosor

Man skulle kunna tro att jag inte syr något alls om man tittar på min blogg, men det gör jag. Jag glömmer bara att ta kort och lägga upp här. Men några saker har jag som jag faktiskt kan lägga upp. Dessa trosor är min dotters och jag sydde dem för ett tag sedan. Hon var kanske inte i akut behov av nya trosor, men de är ganska roligt att sy.


RSS 2.0