Bebis set

Jag färdigställde idag ett set med mössa, vantar och en dregglis/halsduk som skulle till en liten flicka på 7 månader. Mössan och vantarna är fodrade med fleece och baksidan av dregglis/halsduk är också av fleece. Jag har också klippt en massa innerdelar till blöjor. Ganska trist göra, med roligt att sy. En del av blöjorna kommer på bild senare i veckan. Normalpris för setet är 200kr.




Nya toapapperhållare/fodral

Det har inte varit så mycket tid till att sy. Jag har varit ganska mycket uppe på sjukhuset med min dotter och hennes tvillingar. Tvillingarna mår bra men min dotter mår inte fullt så bra. Hennes blodtryck vill inte sjuka efter havandeskapsförgiftningen. Men jag sytt lite fler toapappershållare/fodral. Dessa har sytt dem efter min nya modell så att man kan hänga upp den också.




Tvillingarnas mössor

I går kväll var min dotter Lisa och hälsade på tvillingarna. Hon tog det här gulliga kortet på dem när de har mössorna på sig. Mössorna är jättestora på dem, men de växer ju :)


Tvillingarna

Jag har idag varit och hållit, snusat och matat de små i flera timmar. De är helt underbara!


Barnbarn x 2

Idag har en av mina döttrar fått tvillingar. Barnen mår bra, men mamman mår lite sämre. Jag har sytt 2 filtar och 2 mössor till barnen för att muntra upp henne lite. Hon vet inte om det, och jag hoppas att hon inte hinner kolla i min blogg innan jag hinner dit i morgon bitti. Mössorna är sydda i interlock och filtarna är sydda av ett litet påslakan som mamman hade när hon låg i spjälsäng,  och flanell som jag fått av en kompis.



Trosor

Lite nya trosor till dottern i st 92. De passar henne perfekt :)


toapappershållare/fodral

En kund har beställt en toapapperhållare, men hon ska hänga upp den på lilltoan. Jag har därför modifierat mitt mönster med en liten ögla i botten så hon kan hänga upp den.

Toapapperhållaren är en mycket bra present till alla jägare som ska ut i skogen nu. Papperet skyddas både när den ligger i ryggsäcken och när den ligger på marken.

Jag har fått en bild från min kund och den är så mycket bättre än den jag hade :)



Toapappersfodral/hållare

Jag har tröttnat på att ha toapapperet i en plastpåse när man är på stranden eller i bilen. Vi ska åka till Thailand och backpacka i november och då kommer vi också att behöva bära med oss en toarulle. Nu har jag sytt ett utmärkt fodral i vaxat tyg så att den varken blir smutsig eller blöt. Man tar rullen och trycker ut biten som papperet är upprullat på så man kan ta papperet från mitten. Jag säljer dessa på beställning för 45kr/st inklusive porto.


Blöjor

Lite blöjor har jag sytt och fler kommer det att bli.


Signe

Det har varit lite tunnt med inlägg här ett tag, men nu ska det väl komma lite fler. Jag har fått ett barnbarn i förra veckan och två är på ingång. Barnens mamma ligger på sjukhuset med sammandragningar och början till havandeskapsförgiftning.

Här är en liten bild på mig och lilla Signe. Har ser ni filten som jag sydde till henne också.


RSS 2.0