Drak mössa

Jag fick en beställning på en mössa till ordinarie pris och jag tycker att den blev så fin att jag måste sy en till min sons kompis som fyller år till helgen. Tyget är köpt på Znok och mönstret är mitt egna.


Byxa till jurassictröjan

Efter många om och men så är äntligen byxan till jurassictröjan klar. Min overlock har krånglat massor, men med lite kärlek så funkar den igen.


Jurassic tröja

Den här tröjan tillhör bytet som jag ska göra, men jag vill nog helst behålla den. Jag är supernöjd med den. Det ska bli ett par byxor till också, men min dotter har hållit låda till 21.30. När man är 20 månader så tror man att man missar något om man somnar. Nu är klockan för mycket och jag tror jag ska gå och lägga mig jag med.


Singoalla

Jag kom överens om ett byte för ett tag sedan och jag har gått och klurat på vad jag ska sy till hennes barn. Det jag visste var att hennes dotter gillar rosa och vilken storlek barnen har. Jag hittade ett fint cerisrosa jersey tyg som jag tänkte skulle kunna bli en fin singoalla. Jag har aldrig sytt någon singoalla tidigare och tänkte att det skulle väl inte vara så svårt. Ritade ett mönster, klippte och sydde. Det jag inte hade räknat med var all den nålning som blir, så den tog lite längre tid att göra än vad jag trodde. Men fin blev den och jag är mycket nöjd.



Små vantar och små mössor

Idag har vi haft sylan och jag har hunnit att sy en hel del. Men det är många halvfärdiga projekt som ska sys klara. Ett par mössor och ett par vantar har blivit klara och de visar jag idag.


Månadens erbjudande

Jag har bestämt mig för att ha månadens erbjudande och den här månaden är det mössor. Mössorna kostar 70kr plus porto och det finns dessa färdiga att välja mellan och så finns det 3 bilder med tyg att välja mellan om man vill ha en uppsydd.



Mössan med drakar är i st 3-6 månader, molnmössan under 0-3 månader, den randiga 7-12 år. Mössan i mitten längst upp med tåg 1-2 år, ubåtsmössan 1-2 år *såld*, monstermössan 2-6 år. Molnmössan längst upp 2-6 år, blommiga 2-6år och verktygsmössan 2-6 år.

Tyger bild ett


Tyger bild två


Tyger bild tre

Muddbyxa

En söt liten muddbyxa har det blivit till lilla Alice i st 50. Jag tror att den är lite för stor för henne, men hon växer ju i den. Mönstret är mitt eget och velouren kommer från Olssons tyger.



Liten pul-påse till bindor eller tamponger

En liten hemlig present har jag sytt idag. Tjejen som ska ha den gillar döskallar :)


Muddbyxor

Dessa muddbyxor är en specialbeställning efter barnets mått. Storleken är ungefär 128 och materialet velour. De var väldigt roliga att sy och jag hoppas att de kommer passa.  Är någon intresserad så tag jag beställninga på muddbyxor i olika storlekar och material.




Bindor och tvättlappar

Jag har gjort ett försök med bindor utan vingar. Jag har fleece under pulen i stället så att bindan ligger kvar. Dessa två är en present.



Tvättlappar till tvillingarna blev det också


Tvillingarna

Bilder på mina pluttisar med coverbyxorna på. Byxorna ser så pluttiga ut när de inte sitter på, men de ser ganska stora ut på.

Det här är lilla Alice




Det är är lille Isak


Prematur cover, 3XL Blöjor och amningsinlägg

Lite blöjor har jag sytt och en coverbyxa till lilla Alice, Emmas ena tvilling. Det är så kul att se vilken skillnad det är på de olika byxorna.



Emma har också fått lite amningsinlägg med pul-yttersida. Ett par att ha som extra innanför har det också blivit med drakar på.




RSS 2.0