bebisbyxor

Min äldsta dotter får sitt första barn om en månad, så det kändes som hög tid att jag sydde byxorna åt bebisen. Eftersom hon ville ha en grå byxa, så fick det bli en grå byxa. Jag hoppas att bebisen kommer om ett par veckor och inte är en bebis som sin mamma. Hon ville inte alls komma ut utan trivdes väldigt bra i magen, men efter tre veckor så vågade inte läkarna vänta och vi fick vår lilla prinsessa med lite hjälp :)



Tavla

Jag måste bara få visa den fina tavlan som vi fick i bröllopspresent av Annelie och Julian Philips. Det är Julian som har målat den och det är Vaksala kyrka som vi vigdes i. Tavlan är helt underbar och det är ett mycket fint minne för oss.




Klänningar och tajts

Tre klänningar har jag sytt, en i st 140 som mitt barnbarn ska få, en i st 92 som min dotter ska ha och en i st 74 som är till salu. Två par matchande korta tajts har det också blivit. En i st 140 till barnbarnet och en i st 74 till salu. Dottern har redan matchande taits så det kändes onödigt att sy nya till henne. Jag kan sy liknande klänningar på beställning och tar då 190kr och korta tajts tajts 120kr upp till st 92, paketpris 300kr. Större storlekar 10kr till per plagg.









Lite av varje

Idag har jag fördigställt min dotters tajts, mitt barnbarns trosor och en haklapp som är till salu.Tajtsen är i st 86 och trosorna i st 140. Jag önskar att min dotter som kan redigera bilder hade tillgång till dator så att jag kunde skicka dem till henne, för mina bilder ser inte roliga ut.



16-juni-005 16-juni-004

Smycken

Jag har ju glömt att visa mina fina smycken som jag hade på mitt bröllop. Min kompis Therese på TLN Design gjorde halsband och örhängen till mig. Armband ville jag inte ha för jag gillar inte armband. Hon gjorde också jättefina hårnålar som jag hade i håret. Tyvärr är bilden på halsbandet inte så bra.



Tröjor

Jag har sytt 3 tröjor i storlek 128, 2 var tänkta till sonen och en till försäljning. Men tröjan som jag sydde med verktyg är i samma storlek och den är lite för stor enligt mig. Sonen tycker att den är perfekt. Nu sparar jag den ena tröjan med döskallar tills han har vuxit på sig lite och så säljer jag den andra med döskallar och den med robotar. Jag har tyg så att det räcker till en ny robottröja till honom.

Bilderna är usla, men det blir så när man alltid tar bilder efter kl 22 på kväller och har en dålig kamera. Ja det är väl inte bara kameran som är dålig, hon som håller i den är ju inte heller så duktig fotograf :)



Tröja, shorts och solhatt

Jag har sytt en hel del, men allt är inte riktigt färdig än. En tröja med verktyg på i storlek 128 men shorts och en solhatt till min son har i alla fall blivit helt färdiga. Han hade på sig dem när han gick på dagis i morse. Då var de rena och fina, något man inte kan säga när han kom hem igen. Jag tar beställningar på tröjor, shorts och solhattar.



solhatt

Nu har jag sytt min första solhatt och den var rolig att sy. Den här är till min dotter, men min son ska också få en i samma tyg. Jag tror jag ska sy några till försäljning också för det var roligt att sy solhattar :)


Tygblöjor

Nu har jag sytt två tygblöjor till. Båda var tänkta till min dotters dagisstart i augusti, men hon visar stort intresse att gå på toa så den ena är till salu. Det är bambucollage som insida och storleken är L. Priset 150kr
Bilden är jättedålig :(





Jag har börjat komma i gång med syandet igen och det känns roligt. Just nu så sitter jag och syr på några solhattar till mina småttingar.

Klänning

Nu har jag äntligen blivit klar med Majas klänning. Klänningen har varit halvklar länge, bara upplägget har varit kvar. Jag är lite osams med min over/coverlock så nu lessnade jag och tog en trestegszicksack i stället. Jag är ganska nöjd ändå och hoppas att lilla Maja också kommer att vara det. Som tur är så har jag hittat EL strechnålar hos Bibbis som jag skickat efter och då ska det nog funka.



Mössor

För en tid sedan fick jag ett mail med "Här är det kris o katastrof, mössan med trollen på är borta!!!" Så nu har jag sytt en ny :) Jag sydde en med monster också som min sons kompis ska få.




Blöjor med besparing

Nu har jag sytt två fina L blöjor av mitt egna mönster som ska bli dagisblöjor åt ett litet barn. Jag har två blöjor till min dotter som ligger och är nästan klara också, men börjar undra om hon verkligen behöver fler blöjor. Hon kissar ju mer och mer på toa och det går inte så många blöjor. Har vi tur så är hon redan torr till hösten när hon ska börja dagis :)




Award



För några dagar sedan fick jag min första award. Jag hade ingen aning om vad det var så jag var tvungen att gå in på smörsoppens sida och kolla. Där fick jag veta att till awarden hör att man ska berätta 8 saker om sig själv.

1. Jag har barn under fyra olika decenium
2. Gillar att sy
3. Planerar en långresa
4. Jag skulle aldrig vilja bo på landet igen
5. Jag är nygift
6. Tycker att det är svårt att komma på 8 saker om mig själv.
7. Tycker inte om att städa
8. Trivs ganska bra med livet.

Jag skickar den här awarden vidare till VIMA


På syfronten har jag inte hunnit speciellt mycket. Det har varit sjuka barn, två kalas i familjen, ett utanför och en nybakad studen här hemma. Men jag får ta itu med det nu för det finns ett litet barn som väntar på sina blöjor och ett annat som väntar på sin mössa.

RSS 2.0